CHOCOLADE MOUSSE

Een overheerlijke chocolade mousse, althans dat vind ik. Sommige van mijn vrienden vinden het te gezond en delen mijn mening hier dus niet. Mij kun je dit voorschotelen als ontbijt, lunch, tussendoortje of toetje na het avond eten. Zo lekker vind ik het. het ziet er prachtig uit en zeg nou zelf, daar wil je toch meteen een lepel inzetten! Op dit moment weet ik niet welk ingredient ik als hoofd ingredient moet kiezen. Is het de banaan, de avocado of de cacao? Alle 3 even lekker en even gezond en tevens alle drie in dit overheerlijke gerecht.

Wat is nu een mousse?

Ook hier zijn de meningen over verdeeld. Sommigen vinden een dikke substantie een mousse, anderen willen het juist wat ‘vloeibaar’ hebben en weer anderen vinden het het midden houden tussen vla en pap. Op internet komen er verschillende antwoorden boven maar allemaal met de zelfde strekking; luchtig en schuimachtig. Ik vind vooral dat het lekker romig hoort te zijn.

Wat zit er nu allemaal precies in dit heerlijke goedje laten we zeggen dat het meer een pudding is dan een mousse?

Voor een grote kom, ook wel met z’n tweeën te delen gebruik je 1 hele avocado, 1 hele banaan, 2 grote eetlepels pure cacao en een scheutje melk naar keuze. Alles bij elkaar in de blender en mixen maar. Zo makkelijk en zo bomvol goede producten.
De avocado is een erg gezonde vrucht met een hoge hoeveelheid aan juiste vetten en vezels, is laag in suikers, bevat veel vitaminen zoals betacaroteen, B1, B2, B6, foliumzuur, vitamine C, vitamine E en dan zit ze ook nog boordevol mineralen die ons lichaam goed kunnen gebruiken zoals kalium, calcium, fosfor, magnesium, koper, ijzer en zink
Bananen bevatten diverse vitaminen en mineralen. Zo zit er in 100 gram verse banaan ongeveer 88 mg kalium, 8,7 mg vitamine C, tryptofaan, magnesium en seleen.
Cacaopoeder zijn fijn gemalen cacaobonen. De kleur en smaak hebben te maken me de manier van branden. Wat kun je allemaal vinden voor goede voedingsstoffen in de cacao; Natrium, Kalium, Calcium, Ijzer, Magnesium, Vitamine A, Vitamine B12, Vitamine C, Vitamine D.

 Je kunt de bowl versieren met alles wat je lekker vind, maar pas op, zorg ervoor dat je de pure smaken van de mousse nog goed kunt proeven. Ikzelf gebruik graag vers rood fruit zoals in dit geval aardbeien en granaatappel pitjes. Daaroverheen (uit de diepvries) biologische wilde blauwe bessen, verse munt en wat kokoschips.